18 e-Hawk 1500 – oprava trupu

2014.03.02 – e-Hawk 1500 – příprava na opravu prasklého ocasu

Málokdy píšu článek k nějaké opravě po ráně s modelem. Málokdy je ale taky ta rána tak zásadní, jako při záletu E-Hawka. Tvrdím sice „zálet“, ale spíš by byl lepší termín „zápich“, nebo „rozprsk“.

Trup asi opravím zevnitř. Musím se tedy připravit na to, že budu nucen nějak inteligentně přitisknout to „cosi“ uvnitř.

A jelikož se tam nejde kloudně dostat, tak si musím něčím pomoci – šprckostrojem. V obchodě jsem zakoupil balíček XXL prcgum – pokladní si mě při placení bedlivě prohlížela v rozkroku a významně na mě mrkala….

Sestava je jasná z obrázků – to brčko je nutné pro to, aby se ten prezervativ dal vůbec někam zasunout – uhlíková trubička je uvnitř brčka nutná k tomu, aby gumička brčko nesplácla.

Aby byl prezervativ na brčku s co nejmenším rozměrem, je nutné jej smotat do spirály. Po nafouknutí se konec brčka zlomí a celé se to secvakne kolíčkem – nafouklé mi to takhle vydrželo celou noc.

2014.11.16 – e-Hawk 1500 – oprava

Skoro tři čtvrtě roku jsem si lámal hlavy s tím, jak opravu provedu – z venku (sice funkční, ale hnusné…. a když to má k něčemu vypadat, tak je tam spousta broušení tmelení, stříkání…. ble-e-e).
Navíc jsem řešil to, jak zajistím geometrii po opravě – měřením? To by asi nedopadlo nejlépe.
No – a dnes mě osvítil Duch svatý – vždyť já mám ty negativní formy! Když je použiju při opravě, tak musí být geometrie automaticky daná. Tím je ale jasně daná technologie opravy – vše zevnitř.

Z opravy mám bohužel jen jednu fotku – je z doby, kdy ještě všechno okolo nebylo upatlané od L285-ky. Gondolu jsem vložil do jedné půlky formy, vložil jednu polovinu odlomeného zúžení a přilepil k sobě. To by samo o sobě asi moc nedrželo – do poloviny trupu a zúžení jsem postupně naskládal odstřižky uhlíkové tkaniny 230g/m2. Snažil jsem se dávat fousy jeden vedle druhého bez křížení a v cca 3 vrstvách. Celé jsem to přihlazoval a přitlačoval rolničkou – viz fotka. Nakonec jsem máznul epoxidem i druhou část odlomeného zúžení a vlepil na místo. Přiklopil druhou půlkou, formy stáhl svěrkami a nechal do druhého dne vytvrdnout.

Po rozebrání jsem vkládal rovingy i do druhé poloviny trupu – tady se mi vyplatilo to, že už to drželo pohromadě. V trupu po opravě zůstala dírka tak akorát na dvě táhla – rolna už se nevešla. Pásky tkaniny musím k trupu přitisknout jinak – na řadu musel přijít můj šprckostroj. Viz předchozí příspěvek.

Tak – trup je opraven. Na první pohled není poznat, že se něco opravovalo (no – ono ani na druhý a ani na třetí pohled není nic poznat). Vše je schované uvnitř. Drží to docela dost – normální provoz to přežije fatální ránu nikoli.

2015.02.28 – e-Hawk 1500 – po opravě a s tříčlánkem

V podstatě stačilo už jenom slepit ocasní trubku s trupem (….a doladit táhla a znovu napípat rádio a vyměnit servo VOP a ….).

Gondola je lepená pětiminuťákem, táhla k ocasu jsem narovnal a opět vložil do trupu. Ty jsem tentokrát nespojoval pomocí blimpu, ale použil jsem „duši“ z lustrsvorek (čokolády). Jednak má šrouby dva (dva je víc, než jeden), ale hlavně má nižší profil bez „ocásku“ – nikde to nezadrhne.

Na VOP jsem tentokrát použil HXT900 – je silnější, než to původní (ModelCraft Top Line ES-05).

Pomocí mého vypečeného měřáku seřízení jsem zkontroloval úhly VOP a křídla – pokud je VOP v nule (měřeno na šroubech ocasu), tak mi vychází úhel nastavení křídla cca +1° … no, nic moc. Navíc se to strašně špatně zjišťuje – rameno nejde na těch klapkách dost dobře ustavit – je to tam hrozně „živé“.

Tentokrát jsem místo 2S1P 2200mAh použil 3S1P 1000mAh a menší vrtuli – ušetřil jsem cca 60g.

Tak – Jestřáb je připraven na druhý pokus … snad to bude lepší, než napoprvé.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *