29 Draco 125

2015.11.11 – Draco 125

Svatý Martin je třeba nějak oslavit. Otevřít flašku umí kde kdo – postavit letadlo jen někdo (slušná samochvála, že… He – a navíc se mi to i rýmuje….).

Přiznám se bez mučení, že je tenhle rok prazvláštní. Neulepil jsem vůbec nic a s lítáním to bylo taky tristní. Avšak poslední polet se samobrkem Variante 100 mě utvrdil, že na flintu do žita je ještě brzy. Samobrko začíná pomalu morálně zastarávat a tak je třeba ho nějak vhodně nahradit. Ne teda, že bych ho musel hned vyhodit do konťáku – lítat bude klidně dalších 5 let, ale je třeba se na to připravit.

Takže zadání je jasné. Letadlo, které se dá mrsknout na zadní plato do Fiesty (max. cca 1250mm). Na motor, který mám volný (vybral jsem náhradní motor z AXN) a na baterku, pro kterou nemám využití (dvoučlánek 2200mAh, který vznikl vykucháním tříčlánku). Kužel bude ten plastový, co mi zbyl z e-Hawka a k němu nějaká sklopka. Díky pohonu na dvoučlánek budu moct použít vrtuli cca 8xněco, případně 9x něco – to se ještě uvidí. Regulátor cca 20-30A, šuplíková serva 2x HXT900. Rozpětí 1250mm, délka 590mm , hmotnost cca 450-500g.

Technologie stavby bude totožná, jako u samobrka – tedy křídla z drážkovaného Starlonu (XPS pod plovoucí podlahy z OBI) s nějakými podélnými nosníky a žebry. Trup bednička z balsy a celé to bude potažené bílou čínskou nažehlovačkou. Nějaké polepy a šup s tím do luftu.

No a teď přichází na řadu to, jak to letadlo bude vypadat. Mělo by být stejné, jako Variante 100 a zároveň úplně jiné. Jak vždycky říká Honza – „jitrnice, co svět neviděl“.

Tyhle XPS poletuchy mají jednu výhodu – může se vesele experimentovat. A tak jsem zvolil netradiční uspořádání – negativní šípovitost křídel

2015.11.11 – Draco 125 – První říznutí

Plán je vytištěn a slepen – ve dvou kopiích. Jednu potřebuji na šablony.

Řízl jsem potahy na levé a pravé křídlo. Spodní půlka je na hotovo, horní je o trochu širší kvůli zahnutí – přesah se po slepení křídla zařízne. Horní polovina potahu je navíc opatřena přídavkem v oblasti kořenového žebra – aby mi tam zase nevznikla díra, jako u Variante.

Na střed křídla (tam, kde je náběžka) je nutné nalepit izolepu – jinak se při ohýbání potahů XPS zlomí!!! Z vnitřní strany jsem narýhoval drážku, aby se to lépe ohýbalo (starým CD-čkem) a ohnul.

Potahy mají zatím 40g.

2015.11.12 – Draco 125 – Žebra křídla

Žebra jsou naprosto stejným stylem, jako u Variante 100. To co funguje, už není třeba jakkoli vylepšovat. Takže středová výztuha je z balsy 3mm, zbytek je Starlon.

No … ikdyž … Tentokrát jsem zevnitř náběžky nalepil uhlíkovou tyčku D1.5. Jednak proto, protože jsou teď žebra dál od sebe druhak proto, protože tyhle tyčky nejdou k ničemu jinému použít. Jsou to ty tyčky, které jsem na HobbyKingu kupoval pro zpevnění Blizzarda. Jde o to, že možná ani nejsou uhlíkové – při řezání žiletkovou pilkou se nějak nekonal ten klasický černý prach. A taky nejsou tuhé – jsou ohebné a tak je lze použít jen takto – jako výztuhy.

Zatím jsem na 57g.

Pro porovnání – Variante 100 mělo v tomto stavu 33g. Ale plochu má přesně poloviční.

2015.11.16 – Draco 125 – Slepení potahů křídel

Před slepením křídla se musí instalovat serva – pak už se dovnitř nedostanu.

Kanálek pro kabel jsem propíchl jehlovým pilníkem a dokončil válcovým brousítkem. Díra je dost velká na to, aby se v krajním případě daly provlíknout konektory serva. S instalovanými servy křídlo hmotí 78g (tedy 57g+21g).

Podélná i příčná žebra jsem mázl UHU-Porem, přiklopil, odklopil, rozmazal prstíkem a po zaschnutí zase přiklopil. Sestava je opět zatížená „věděním“. Slepená křídla měla před oříznutím přesahů a zabroušením spodní hrany odtokovky dohromady 83g (lepidla je tedy 5g). Po oříznutí 80g – samotná křídla tedy mají po slepení 59g.

Ještě jsem toho dnes neměl dost a tak jsem šmiknul křidélka – resp. elevony. Po sbroušení do klínu mají 10g.

2015.11.18 – Draco 125 – Trup #1

Vodorovná deska trupu je s balzy 3mm, bočnice jsou z 2,5. Jednak jsem už trojku neměl a druhak se tahle dvaapůlka líp ohne do tvaru. Lepeno pětiminuťákem, pojištěno špendlíky – zatím žádná věda.

Po slepení 32g.

Věda ale nastane hned vzápětí. Jednak asi bude trup těžší, než 50g s kterými jsem počítal při mých matematických orgiích (ono to zase tak nevadí – křídlo je lehčí). Ale starosti mi dělají motory – měřil jsem AXN 2208 s nějakými vrtulemi a na dvoučlánek je maximum 7×6. Jenže u ní je proud za maximem, málo táhne a ani otáčky nejsou „Boh vie čo“.

Budu se tedy muset poohlídnout po něčem jiném, co je „v šuplíku“.

2015.11.24 – Draco 125 – Trup #2

Dnes to byl tak říkajíc „mírný pokrok v mezích zákona“. Jen jsem vyřízl kapsy pro zasunutí křídel.

No – ono se řekne „jen“. Jenže já jsem to neudělal před slepením bočnic s „podlážkou“ a tak se to neobešlo bez vztekání. Měl jsem strach, že se to bude divně kroutit. Takže se to divně nekroutlilo, ale zase se to teď divně vyřezávalo….

Ale už to zase dostává ty správný tvary – viz poslední fotka.

S motory je to čím dál tím větší trabl. Jediný rozumný je NTM 2826 1350KV. Na něj docela pěkně fungujou moje vrtule. Jenže na něm docela nepěkně fungujou moje volné kužely (takřka všechny). Ono se není čemu divit – motor má hřídel d3 a kužele d3,17.

Jediný vhodný kužel co na to teď mám, je alu kužel d28 ze setové sklopky z HK (kužel + naprosto tragické lupeny 6×4). Kužel je sice OK (taky jsem to tenkrát kupoval kvůli kuželu a ne kvůli listí … naštěstí), ale má 22g – to by mi přidalo cca 13+44g (rozdíl mezi lehkým a těžkým kuželem + dovážení do špice)….+57g -himlfix!

2015.11.26 – Draco 125 – Drobnosti

Doba, kdy to „přibejvalo“ skončila. Na řadu přicházejí kroky, které sežerou spoustu času a nějaký zásadní progres nikde – třeba slepení špičky a motorové přepážky.

Špička je slepená ze zbytků balsy. Mám na to naštěstí takovou speciální krabici a tak mi stačí jen šáhnout. Motorové přepážky jsou dvě. Ta zadní je jasná – je pro motor NTM s přední montáží. Přední je pro případ, že bych byl nucen použít nějaký CD-čkový motor (v mém případě AXN).

Ta druhá motorová deska se musí vlepit až po vlepení křídla. Z důvodu toho, aby se tam ten motor dal vsunout, je nutné mít desku dál, než je „pracovní“ poloha. Aby nebyl motor moc utopený, bude nutné jej podložit. Já však doufám, že nic z toho nebude potřeba a motor NTM bude stačit.

Zatím 35g.

2015.11.27 – Draco 125 – Výztuhy křídla #1

Příprava pro vlepení „drátových“ výztuh. Na spodek přijde drát d1 sklo z Blizzarda – je v jednom kuse. Na vrchní straně bude (rádoby) uhlíková tyčka z HobbyKingu.

Před lepením půlek jsem na spodní (rovnou) stranu nalepil širokou izolepu – bude sloužit jen k lepší fixaci polohy půlek při lepení UHU-Porem.

Drážky jsou proříznuty přesně nad hlavním balsovým nosníkem a roztaženy jehlovým pilníkem.

Spodní výztuha je v jenom kuse. Horní musím slepit ze dvou – jako spojka poslouží zbytek uhlíkové trubky d3/D2. Lepeno pětiminuťákem.

2015.11.29 – Draco 125 – Výstuhy křídla #2

Tentokrát jsem nešvejkoval a dráty jsem nezkoušel lepit vteřiňákem, jako u samobrka Variante. Posledně mi prstolep sežral potahy Starlonu, jako když si Vetřelec uplivne na podlahu vesmírné stanice. Lepeno UHU-Porem.

Jak moc gumové (ohebné) jsou ty tyčky z HobbyKingu je perfektně vidět na první fotce. Původní drážku jsem dělal podle té skleněné – ta je v celku. Vyříznou se obě rovná ramena, tyčka se do nich vtlačí a uprostřed si sama vytvoří rádius. Podle tohoto ohybu se nařízne potah a drážka se roztáhne pilníkem.

No jo – jenže, když se spojí dvě kratší dráty uhlíkovou trubkou, tak se uprostřed samozřejmě žádný rádius konat nemůže. Ten musí být až za trubkou. A jak ostrý přechod z rovné části do rádiusového přechodu si ty černé tyčky nechají líbit, určitě nepřekvapilo jenom mě.

Je to prostě žoužel…..

Křídlo zatím 87g.

2015.12.02 – Draco 125 – Trup – příprava na lepení potahu

Původně jsem měl v plánu lepit spodní a horní potah mezi bočnice, ale svět se proti mně spiknul. Při testech vedení drátů od motoru jsem došel k poznání, že by dole i nahoře bylo málo místa. Takže budou potahy lepené na bočnice – to s sebou nese jednu nepříjemnost. Do rohů se musí vlepit trojúhelníkové balsové lišty.

Horní stranu jsem krom trojúhelníkových lišt navíc opatřil několika balsovými rozpěrami. Ty jednak slouží k tomu, aby definovaly správné rozevření bočnic, a druhak budou sloužit jako dosedací plochy pro servisní otvory.

Už jsem taky zkoušel zasunout baterku a nebude to žádná legrace. Ikdyž je v přední části trup schválně „bambuloidní“, tak je to ťip-ťop.

Trup 38g.

2015.12.03 – Draco 125 – Šachty křídla

Abych to řekl upřímně – dnes jsem byl rád, že jsem na to vůbec šáhnul.

Šachty vyříznuty žiletkou proti světlu. Není potřeba to mít nějak extra přesné – stejně se to schová pod krytku. Tu plánuji jako obvykle z podložky do sešitu. Ale tentokrát musím sehnat nějakou tenčí.

Vyřízl jsem i zadní část – v tomto prostoru bude po instalaci motor.

Tuhle úpravu ani nemělo cenu vážit – ten gram Starlonu je pod rozlišovací hranicí mojí váhy

2015.12.07 – Draco 125 – Ocas a kachní plochy

Dnes to byly takové balsové orgie.

Prořízl jsem drážku v trupu pro nasunutí kachnodračího přechodu. Přechod samotný je dvojdílný, aby se dal zasunout. Samotný přechod je lepen asi ze tří částí tak, aby vlákna balsy byla rovnoběžná s náběžkou křídla a (skoro)kolmá k trupu – nebude se to pak vylamovat. 15g.

Když už jsem byl v tom lepení desek, tak jsem z dalších zbytků vyrobil ocasní plochy (12g) a nalepil je epoxidem na desku (14g).

Tím jsem mohl poprvé zkusit to, jak se budou jednotlivé díly sestavovat – vypadá to božsky ďábelsky, že?

2015.12.09 – Draco 125 – Trup – Horní a spodní potah

Už vidím světlo na konci tunelu. Dnes jsem uzavřel trup na spodní a horní straně – samozřejmě kromě servisních otvorů.

Ta hmotnost je zatím celkem potěšitelná. Existuje reálná šance, že se dostanu na 80g. Tedy o 20g méně, než jsem plánoval ve výpočtech – a to je moc dobrá zpráva.

Trup zatím 54g.

Na téma motory mám jeden progres. Původně měl být model na motor NTM s 50g a na 2S1P 2200mAh s 120g. Mě ale napadlo, že vykuchám ptáka a střeva použiju zde – aspoň na testovací lety. Řádově tím ušetřím tak cca 70g. Spolu s úsporou na trupu to může být něco kolem 100g a to už se počítá.

2015.12.15 – Draco 125 – Trup – Horní kryt

Je třeba uzavřít, to co je otevřené – v tomto případě je to otvor pro REG a Rx.

Asi jsem to mohl uzavřít prostou deskou z balsy, ale udělal jsem rámečkové víko. Největším problébem nebylo lepení samotné, ale materiál. Trojka balsa došla a tak jsem to lepil ze zbytků.

Kryt má po slepení 5g – trup tedy celkem 59g.

2015.12.16 – Draco 125 – Trup – Kryt baterie

Kryt pro prostor baterie je naprosto stejným stylem – jen je lem nižší, aby zbylo víc prostoru pro baterii. Opět 5g.

Celý trup jsem ještě jednou začistil a zabrousil do tvaru čumák – i s krytkami to teď má 60g.

Ocas dostal čtyřgramový „trest“. Při lepení desky ocasu jsem vlákna balsy orientoval podélně – což je špatně. Hrozně se to ohýbalo a hrozilo, že to rupne. Měl jsem na výběr dvě možnosti. Buďto to celé předělat, anebo doplnit další vrstvu balsy s vlákny příčně. Z lenosti jsem vybral druhou možnost.

To „cosi“ na poslední fotce má zajímavý vznik. Při lepení ocasu jsem chvíli nedával pozor a ta moje čtyřletá vzala do ručiček zbytky balsy a Kanagom – je naprosto evidentní, po kom to dítě je…

2015.12.20 – Draco 125 – Slepení

Před slepením jednotlivých dílů se musí kabely serv prodloužit a pojistit proti vytažení. Sice je pravděpodobnost vyklepání servokonektorů menší, než dvě výhry za sebou ve Sportce, ale sichr je sichr. Pojištěno jednoduše – prostrčením kusu zvonkového drátu a zatočení kličky.

Křídlo slepeno ICEMou, kachní plochy rovněž. Zde je krom geometrie důležitá ještě jedna věc – vypěňované PUR lepidlo se musí poctivě utírat ze spár tak, aby zde nezůstala nějaká bambule. Je to lepší způsob, než to po vypěnění složitě odřezávat.

Zde musím poznamenat, že zkouším nový způsob uchovávání PUR lepidla. Lepidlo jsem nalil do 20ml stříkačky a vytlačil veškerý vzduch. Jako zátka mi slouží odřízlý konec z krytky na jehlu. Odříznutí není nijak velké – v podstatě se jen odstraní ta část, ve které sedí jehla. Jenže ani tohle by nefungovalo jen tak – do krytky jsem vtlačil tavné lepidlo a utemoval koncem stříkačky tak, aby nikde nebyla ani molekula vzduchu.

Zatím to funguje velmi uspokojivě – schválně, jestli mi to vydrží i přes expirační lhůtu.

Po slepení má celé letadlo 186g.

2015.12.21 – Draco 125 – Tmelení

Vše vytmeleno mým oblíbeným akrylovým tmelem, který se krásně brousí – hmotnost napuchla o monstrózních 57g – naštěstí půjde skoro vše pryč.

2015.12.22 – Draco 125 – Broušení

No dobře….tak skoro všechno jsem neodbrousil – na letadle zůstalo 20g tmelu. Letadlo má tedy 206g.

Broušeno brusnou houbičkou se střední hrubostí.

2015.12.28 – Draco 125 – Nažehlování fólie – drobnosti

Začal jsem požehlovat model – čínskou bílou fólií – mám s ní jen ty nejlepší zkušenosti.

Elevony ztěžkly o 2x4g, kryty napuchly každý o gram a ocas přibyl o 8g. Zatím je tedy nárůst potahováním fólií 18g.

2015.12.29 – Draco 125 – Nažehlování fólie

Před samotným žehlením jeden megadůležitý krok – celý model jsem utřel vlhkou houbičkou na nádobí  – pochopitelně novou – tou umaštěnou opravdu ne…

Zatím asi nejodpornější část stavby. Jde hlavně o to, že se požehlují velké souvislé plochy. Navíc má model trup a tím vznikají kouty – rozhodl jsem se je potáhnout nejdříve (tak, jak se to dělá standardně a dobře jsem udělal) – velké pláty folie se pak nemusejí cpát přesně do rohu koutu a nemusejí být ani příliš přesně střižené. Ale i tak je v plochách spoustu varhánků – zkusím je lehce přefouknout, ale všechno s citem – aby se Starlon nespekl.

Crcal jsem se s tím skoro celý den a stejně jsem to nedodělal – chybí část spodku boků, vršek a spodek a přechody mezi trupem a křídlem – fakt už jsem toho měl za dnešek plné zuby….

2016.01.05 – Draco 125 – Nažehlování fólie – Dokončení

No, tak je to konečně za mnou. Jako na rovinu – díky těm koutům, tvarům a rádisům to opravdu není model pro začátečníka. A to jsem si při navrhování liboval, jak je to jednoduché…. No, ale zase je to krasavec.

Samotné letadlo ztěžklo potahováním ze 196g (bez krytů) na 220g – fólie má tedy jen 24g. Počítal jsem víc. Všechny díly dohromady mají 276g – bez serv má tedy holý drak 255g (navíc jsou tam ty dvě prodlužky servokabelů, které jsem nevážil – mohou mít cca 5g).

To není úplně špatné – pokud použiju lehké vybavení, tak bych se mohl klidně vejít do 400g.

2016.01.07 – Draco 125 – Povrchovka křídla – šablony a nástřihy

Ani tohle letadlo nemůže zůstat jen čistě bílé. A jelikož chci zavěsit elevony na izolepu, tak se povrchovka musí udělat už teď.

Zaplaťpánbůh, že to celé dělám v CADu – šablonky na povrchovku jsou pak „s prstem v nose“. Tentokrát to bude kombinace černé a svítivě žluté.

Barevné části vystřiženy z nažehlovačky – přece jenom je lehčí, než samolepící fólie.

2016.01.08 – Draco 125 – Povrchovka křídla – hotovo

Barevné plochy na sebe navazují, takže jdou zespoda nahoru přes náběžku bez změny barvy – je to zcela záměrně. Barva pak není na náběžce přerušená a nikde to nehyzdí nějaké špatné zastřižení.

Nezdá se to, ale byla to celkem makačka – musí se nažehlit spodek i vršek. Ale tak, že se to na náběžce nechá nezažehlené a žehlí se to až nakonec. Fólie se přižehlují na náběžce postupně podle barev.

Ještě musím něco vymyslet na trup a ocasky – v podobném duchu, jako je křídlo.

2016.01.09 – Draco 125 – Povrchovka elevonů, trupu a ocasu

Původně jsem měl v plánu udělat jen ty navazující barevné plochy na elevonech, ale měl jsem nějakou „tvořivou“ a tak jsem udělal i pruhy na ocase a na trupu.

Zkoušel jsem na předek něco jako kabinu, ale ať jsem tam dával cokoli, tak mi to k té původní povrchovce nijak nepasovalo. Tímto je tedy povrchovka hotová.

Celková hmotnost 286g. Barevné plochy mají 10g.

2016.01.13 – Draco 125 – Drobnosti

Dnes jsem provedl dvě akce, které mají sice zásadní význam, ale nejsou vůbec vidět:

  1. Zjistil jsem, že při požehlování barevných ploch na křídle se mi vždy středová část poloviny křídla na odtokovce propadla. Takže jsem na žehličce zpnul „forsáž“ a odtokovku na konci a u středu přejel tak, aby byla v jedné rovině – elevony se pak při pohybu nebudou křížit.
  2. Druhak se musí olepit izolepou všechny hrany barevných ploch a všechny hrany na trupu, kde je zastřižená fólie. Jde o to, že při žehlení Starlonu mám nastavenou teplotu tak, aby mi to „lepilo“, ale nestahovalo (termostat nastaven na polovině mezi nulou a polyester). No a ono to sice trochu drží, ale nic moc – tak proto ta izolepa. Nejkritičtější jsou samozřejmě ostré rohy barevných ploch a hrany ve směru letu. Tam se hned dostane špína a začne se to odchlipovat.

Další věci už trochu vidět jsou:

  1. Závěsný háček z kulového čepu a pletací jehlice se závity. Pletací jehlice je tentokrát docela dlouhá – musí být jedním koncem zašroubovaná ve středové desce trupu a procházet horním potahem. Jinak by se to vyviklalo a vytrhlo – stejně to ale pro jistotu zalepím.
  2. Krytky z tenké podložky do sešitu – tady mám jeden postřeh. Sháněl jsem ty podložky po všech čertech a nic. V záloze jsem měl v plánu použít víčka od vaniček (nejlépe ty od sádla), ale nakonec jsem doma našel staré bolševické zásoby.
  3. Zavěšené elevony na (oboustranném) izolepovém pantu. Vypadá to jednoduše, ale díky velké délce lepené plochy je zde víc vztekání, než normálně. Levý elevon byl ještě celkem v pohodě – „zlobil“ a ž ten pravý… na třikrát…

2016.01.28 – Draco 125 – Pákování elevonů

Tentokrát jsem to vyřešil na výsost elegantně. Našel jsem totiž v kufru táhla z umrtveného Polarisu a zjistil, že když použiju ty správné vidličky a kuláky, tak to bude akorát. Dokonce jsem našel i původní páky s tou správnou dírkou pro kulový čep, takže více než polovina práce byla hotová.

Serva jsou nalepena na pěnovou oboustranku, ale zcela určitě to v šachtě bude chtít nějak vymezit – takhle to drží jen na spodním Starlonovém potahu a to není nic moc.

Podle papírové šablonky jsem ještě vyřízl drážky pro táhla v krytkách serv – tím je pákování hotové a já teď konečně můžu jít otestovat těžiště.

Páky a táhla – 5g. Celkem 291g.

2016.01.29 – Draco 125 – Elektronika 1

Stavba se chýlí ke konci – začínám ládovat „střeva“.

V šachtě elektroniky jsem instaloval dva sucháče – jeden pro Rx a druhý pro REG. Tento je nesamolepící a tak je podlepen kontaktním lepidlem. A jelikož vím, že ani tak to moc na tom sucháči nedrží, tak jsem to pojistil svorkami do sešívačky – plus nějaký prstolep. Sichr je sichr.

Vzadu jsem instaloval motor s megaprodlužkou – nelze jinak.

2016.01.31 – Draco 125 – Elektronika 2

Pokračuje se v krasojízdě – instalace sucháčů pro baterii. Tentokrát jsou samolepící a přilepené Kanagomem (protože na surové balse nedrží nejlépe). Pojištěno opět svorkami do sešívačky a hustým prstolepem.

V podlážce jsem vyrobil dva otvory pro kabely REG. Jeden vepředu pro případ lehké baterie. Jeden vzadu pro těžší baterii.

Zapomněl jsem (jako na smrt) na to, že mám zespodu u motoru servisní otvor – i ten musí dostat svoji krytku. Balsa 3mm + nažehlovačka.

Bez baterie mi to hmotí 365g – pod 400g se nedostanu zcela určitě (baterie 2S1P 1000mAh má 59g).

2016.02.01 – Draco 125 – Nové kulové čepy a vymezování serv

Ono to sice vypadá, že jsem s tím dnes moc nehnul, ale není tomu tak. Jednak bylo pondělí – a to já mám většinou kotel jiných starostí – takže je vůbec zázrak, že jsem na to sáhnul.

Druhak je spousta práce „neviditelná“. Napípal jsem totiž model do vysílače. Teda … slovo napípal bych neměl raději ani používat. Sice jsem začal s novým modelem, vybral jsem typ letadla … ovládací plochy … ocas. No jo – jenže jsem nebyl schopen to nějak kloudně dotáhnout do konce. Už je to nějaký pátek, co jsem do Tx pípal deltu a tak jsem to pozapomněl. No a tak nakonec zvítězila lenost – vzal jsem program z Variante 100 a zkopíroval ho. Takže ve výsledku zbylo z pípání jen změnit název modelu – protože to ostatní bylo všechno OK. Tedy velikosti výchylek, smysly výchylek, reverz plynu, stopky – všechno sedělo…  prostě paráda.

Další neviditelnou akcí bylo avizované vymezení polohy serv v šachtách. Stačily na to vždy dva pásky Starlonu mezi servo a stěnu. Klínový vymezovací pásek mezi servo a krytku to celé pěkně zafixuje.

Takže jedinou viditelnou změnou je instalace nových kulových čepů. V původní instalaci tam byly kulové čepy s dlouhým ramenem (MP Jet) a nepěkně se to celé kroutilo. Ještě existují kuláky s krátkým ramenem, ale já jsem v kufru našel čínské kulové čepu s nulovým ramenem – jde jen o kouli s otvorem, do kterého se vsune šroub M2 – jak prosté

2016.02.03 – Draco 125 – Hotovo

Dobojováno – bez jednoho týdne tři měsíce. Taky žádná „rychlokvaška“.

Opět kroky, které nejsou vůbec vidět, ale vliv na výsledek je monstrózní:

  1. Zkoušel jsem motor a velice nepěkně se rozbíhal – jakoby se protáčel na hřídeli. Cukal a nakonec se roztočil teprve až na plný knedlík. Po stažení (ale ne úplně do nuly) se už však rozbíhal korektně. No co se budu rozepisovat. Zkoušel jsem kartou různě nastavovat REG (Multistary mají takřka totožné možnosti, jako HK Blue Series, Mystery a PowerHD) a ani prd – ale s 40A HK BS vše v pořádku – no. Nakonec jsem prohodil REG v Zetě s tímhle – stejně je ten BS 12A. A je po problému (a v Zetě stejně potřebuji jen ten BEC).
  2. Přilepil jsem všechny krytky
  3. Spodek trupu polepil skelnou páskou kvůli poškození při přistání – ale má to ještě jeden efekt – skelná páska slouží jako pant pro kryt bateriového prostoru. Obyčejná izolepa by se spolehlivě trhla.
  4. Přilepil jsem ocas – je podlepen oboustrankou a na obou koncích ještě z vrchu skelnou páskou.
  5. Jsou přilepené krytky serv – kde to šlo, tak je to podlepeno oboustrankou. Z vrchu navíc širokou průhlednou izolepou. Krytky jsou z tenčí plastové podložky do sešitu, než u Variante – snad se to nebude odchlipovat.
  6. Poslední akce byla nalepení dvou sucháčů před a za závěsný háček pro kameru Mobius.
  7. Testoval jsem baterie 2S1P 800mAh (jezevčíka z Canary SQ) a 2S1P 1000mAh a krásně sednou do bateriového prostoru – jsou tak ideálně uprostřed něho. S těžištěm se dá laborovat do Aleluja

Finální hmotnost s 2S1P 1000mAh je 438g.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *