26 F3K Destiny

2015.03.18 – F3K trup Destiny

Na Modelbazaru se objevil trup a ocasky na F3K Destiny.

Už delší čas koketuju s projektem stavby F3K – strašně se mi líbí Manta. To konstrukční křídlo je prostě sexy. Možná se ale vydám cestou XPS křídla. Buďto samostavba, nebo něco koupím z bazaru. Záležet bude na kouzlu okamžiku.

Trup i s nalepenou SOP má 48g, VOP má 6g, kabinka nehmotí nic – tedy 0g. Suma tedy 54g.

Běžná F3K křídla mají tak do cca 130g – to je celkem 184g. Do rozumné hmotnosti, pro elektroniku zbývá necelých 120g. 4x800g NiMh=72g, 4x servo cca 24g, Rx=5g a nějaká bižu + lepení cca 10g. Suma někde kolem 295g.

No – vypadá to, že proběhne nějaká „odtučňovací” kůra. A jelikož je nejvíc „sádla“ na baterce, tak je to asi celkem jasné….

2016.04.12 – Inzerát MB – křídlo

Kombinace kouzla okamžiku a vlastní pohodlnosti se ukázala jako stěžejní. Roman Plesl (výrobce F3K Destiny) na ModelBazaru pověsil pár inzerátů na dvojková křídla k Destiny – neodolal jsem.

Má to několik důvodů:

  1. Už jsem si trochu „čuchnul“ k laminování křídla ve vakuu, něco jsem zkusmo řízl z XPS na svém odporopádostroji a tím zjistil, že na to ještě nemám. Tedy – nemám na to, abych se pustil do plnohodnotného XPS F3K vakuovaného křídla.
  2. V nabídce byla křídla dvě. Jedno Full carbon s rozpitými nápisy a druhé D-Box carbon s nápisy shora i zespodu. Vzal jsem tedy to lehčí – nápis navíc mi fakt nevadí.
  3. Protože je to křídlo ke stejnému trupu, nemusím řešit polohy otvorů pro šrouby, geometrii dosedací plochy křídla a pod.

2016.04.18 – F3K Destiny – DPD doručilo prasklé křídlo

  1. Neštěstí nechodí po horách, ale po krabicích DPD – tentokrát doslova.
  2. Nejdřív někdo posunul desetinnou čárku – chtěli po mě 50 tisíc. Trochu moc za jedno křídlo, že? Takže zpět k odesílateli a druhý pokus – jenže opět „neplatný“. Křídlo dorazilo na levé půlce zlomené.
  3. Teď se právě řeší reklamace s DPD.

2016.05.25 – F3K Destiny – Křídlo #2 – Ful Carbon

Pánové z DPD si dali na čas – přesně měsíc jim trvalo zhodnotit jeden papír a 6 fotek. Je teda sice pravda, že „litera zákona“ říká, že na to ten měsíc mají … ale i tak. Nicméně – po měsíci rozhodli, že to opravdu byli oni, kdo na tu krabici šlápl a já se tak mohl konečně vyrovnat s panem Pleslem.

Tentokrát jsem už neriskoval nějakou vypečenou špeditérskou firmu (pardon – teď se tomu vznešeně říká logistická firma) a dojel si tam sám.

No – na skladě měl pár nepovedenců. Mě se z nich nejvíc zamlouval kus ve verzi Full Carbon a tak jsem do něj za mírný příplatek šel. Křídlo není dvojkové, takže i zde je posun směrem dopředu. V povrchovce bych sice nějakou hnidu našel, ale přejdu to mávnutím ruky.

Při debatě jsem taky z pana Plesla „vydyndal“ imbusy na křídlo. Ale hlavně – dostal jsem i páky na ocas, které mi chyběly.

Ve finále jsem na tom vydělal – mám o pár kilo (OK – gramů) uhlí víc a křídlo váží míň, než to předchozí „odlehčené“.

2017.01.29 – F3K Destiny – První sestavení

No – tenhle projekt je tedy extra ležák…. Naštěstí se laminát nekazí a neplesniví. V bublinkové fólii může ležet třeba deset let.

Potřeboval jsem do webu nějaké fotky a tak jsem Destiny sestavil a vyblejsknul. Je to krasavec – že?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *